درب و پنجره آلومینیومی ترمال
Aluminum Doors & Window –Non Thermal Break

 

درب و پنجره آلومینیومی ترمال ( نان ترمال بریک )

با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آلومینیوم، این متریال سبک، حالت پذیر، دارای خواص مکانیکی برتر و رنگ‌پذیری مناسب و ثابت، به یکی از گزینه‌های اصلی طراحان و سازندگان در پروژه‌های ساختمانی تبدیل شده است.

درب و پنجره آلومینیومی، به دلیل فراوانی مزایا، به صورت روزافزون در صنعت ساختمان به کار گرفته می‌شود. این محصول مدرن به دو دسته نرمال (نان ترمال بریک) و ترمال بریک تقسیم می‌شود.

استفاده از آلیاژ 6063 در ساخت پروفیل‌های درب و پنجره، با توجه به خواص مکانیکی مناسب، به تولید متریالهای مورد نیاز برای نماهای ساختمانی کمک می‌کند. پس از اکسترودی و تولید پروفیل‌ها، در کوره ایجینگ، سختی لازم به پروفیل‌ها افزوده می‌شود تا تاب آوری مناسب برای استفاده در تولید درب و پنجره آلومینیومی فراهم گردد.

درب و پنجره نرمال (نان ترمال بریک)، به عنوان یکی از انواع پرکاربرد در ساختمان‌های مدرن، علاوه بر استحکام و مقاومت مناسب، از ویژگی‌هایی مانند رنگ‌پذیری با ثبات بالا با استفاده از پودری الکترواستاتیک، آنادایز، و طرح چوب بهره مند است. این سیستم‌ها از ۲۰۰ طیف رنگ متنوع استفاده می‌کنند و از گسکت‌های epdm برای اب بندی و هوا بندی بهره می‌برند.

 

مهمترین ضعف درب و پنجره آلومنیومی نرمال نسبت به درب و پنجره آلومنیومی ترمال بریک ، عدم وجود لایه پلی آمید در بین پروفیل های آلومنیومی این سیستم ها میباشد که باعث اتلاف انرژی در این نوع سیستم ها میگردد . ولیکن در سیستم های درب و پنجره آلومنیومی نرمال ، با توجه به سطح پوشش شیشه های دو جداره ( حدود 80 درصد از سطح کل پنجره آلومنیومی ) و سطح پوشش پروفیل آلومنیومی ( حدود 20 درصد از سطح کل پنجره آلومنیومی ) میتوان در شرایط خاص از این میزان اتلاف انرژی چشم پوشی نمود .

همچنین درب و پنجره آلومنیومی نرمال برای جداسازی فضاهای داخلی ساختمان که اختلاف دمای کمی دارند و نیز قسمتهایی که در آن بحث سیو انرژی خیلی مهم به نظر نمیرسد ، بسیار مناسب است .

شاید بتوان گفت مزیت اصلی درب و پنجره آلومنیومی نرمال نسبت به درب و پنجره آلومنیومی ترمال بریک ، قیمت مناسب این نوع سیستم های درب و پنجره آلومنیومی میباشد .

از جهت مدل بازشو ، درب و پنجره آلومنیومی نرمال به 2 طیف کلی بازشوهای لولایی و کشویی تقسیم بندی میگردد .

 

نصب پنجره آلومنیومی

نصب پنجره های آلومینیومی ارتباط مستقیمی با دوام و کارایی دارد و مجموعه تکین نما با سال ها تجربه در این زمینه دارد. مراحل نصب پنجره آلومینیومی باید توسط نصاب حرفه ای انجام شود.

برای نصب پنجره‌های آلومنیومی باید نکات را در نظر داشته باشیم:

نصب پنجره آلومینیومی باید به گونه ای انجام شود که توانایی تحمل بارهای وارد شده بر روی آن را در هنگام استفاده داشته باشد. در هنگام نصب این پنجره آلومینیومی آب بندی باید کامل باشد. همچنین باید از تبادل صدا و گرما جلوگیری کند. نحوه باز و بسته کردن پنجره آلومینیومی باید به راحتی و با خیال راحت انجام شود

 

درب و پنجره آلومنیومی نرمال  با بازشو لولایی

متداولترین سیستم مورد استفاده در درب و پنجره آلومنیومی نرمال ، سیستم های با بازشو لولایی میباشد که همانطور که در دیتیل های ارایه شده قابل مشاهده است ، دارای عرض نشیمنگاه ، ضخامت و ظواهر متفاوتی میباشد که بسته به اندازه و ابعاد و نقشه درب و پنجره آلومنیومی و به خصوص ابعاد بازشو مورد نیاز ، میتوان از سیستم های مختلف در تولید این نوع  درب و پنجره آلومنیومی استفاده نمود .

دیتیل پنجره آلومینیومی نرمال لولایی
دیتیل پنجره آلومینیومی نرمال لولایی

دیتیل پنجره آلومینیومی نرمال لولایی
دیتیل پنجره آلومینیومی نرمال لولایی

همچنین این سیستم ها امکان اجرای بازشو هایی به صورت کلنگی ( سرویسی ) ، دو حالته و محوری را نیز در اختیار کاربران قرار میدهد . از مزیت های کلی درب و پنجره آلومنیومی نرمال میتوان به استحکام ، رنگ پذیری و ثبات رنگی ، اب بندی و هوابندی ، عدم دفرمگی و مقاومت مناسب در شرایط جوی مختلف ، تنوع طراحی و … اشاره نمود .

بدیهی است هر چقدر ابعاد درب و پنجره آلومنیومی و به خصوص بازشو های مورد نظر  بزرگتر باشد ، بایستی از سیستم ها یا ابعاد نشیمن و ضخامت بالاتری جهت ساخت این نوع  درب و پنجره آلومینیومی نرمال استفاده نمود .

دیتیل پنجره آلومینیومی نرمال لولایی
دیتیل پنجره آلومینیومی نرمال لولایی

دیتیل پنجره آلومینیومی نرمال لولایی
دیتیل پنجره آلومینیومی نرمال لولایی

به طور کلی میتوان گفت قیمت درب و پنجره آلومنیومی نرمال لولایی  نسبت به درب و پنجره آلومنیومی کشویی بدلیل مقدار مصرف کمتر پروفیل آلومنیومی در هر متر مربع ،  مناسب تر میباشد . همچنین به لحاظ آب بندی و هوا بندی ، با توجه به دیتیل های ارایه شده ، اب بندی و هوابندی سیستم های درب و پنجره الومنیومی لولایی از سیستم های درب و پنجره کشویی قویتر میباشد .

 

درب و پنجره آلومنیومی نرمال با بازشو کشویی

یکی دیگر از سیستم ها جهت تولید و اجرای درب و پنجره آلومینیومی نرمال ، سیستم درب و پنجره آلومنیومی کشویی میباشد که در این نوع سیستم ها نیز بسته به استحکام مورد نیاز ،  ابعاد درب و پنجره آلومینیومی و به خصوص ابعاد بازشوها میتوان از پروفیل با کد های مختلفی استفاده نمود . سیستم درب و پنجره آلومنیومی کشویی دارای مزیت های فراوانی از جمله استحکام ، رنگ پذیری و ثبات در رنگ و استفاده از شیشه های دو جداره میباشد.

انواع درب و پنجره آلومینیومی کشویی از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار می گرفته است. سهولت باز و بسته شدن و ویژگی های مثبت این نوع درب، این نوع درب را به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین انواع درب های آلومینیومی تبدیل کرده است. امروزه انواع درب کشویی آلومینیومی ( پنجره کشویی آلومنیومی ) با طرح های خاص و متنوع و همچنین راحتی ها و قابلیت های متنوعی طراحی و ساخته می شود که با توجه به سلیقه و نیاز مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرد.
امکان استفاده از شیشه دو طرفه، عایق بندی مناسب، وزن سبک، سهولت کار به دلیل طراحی مینیمال و مدرن و همچنین استفاده از ریل و لوازم جانبی مناسب باعث شده تا این سبک درب همواره مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.

دیتیل پنجره آلومینیومی نرمال کشویی
دیتیل پنجره آلومینیومی نرمال کشویی

دیتیل پنجره آلومینیومی نرمال کشویی
دیتیل پنجره آلومینیومی نرمال کشویی

 برخی از قابلیتها و خصوصیات درب و پنجره آلومنیومی نرمال ( نان ترمال برک ) “

»  تولید درب و پنجره دو جداره با استحکام ، اب بندی و هوابندی مناسب .

»  امکان استفاده از  انواع شیشه های سکوریت ، لمینیت ، یک – دو و سه جداره  در این نوع درب و پنجره  آلومینیومی .

»  استفاده از  انواع رنگ های متنوع شامل رنگ های  پودری الکترواستاتیک  – آنادایز و طرح چوب  با ماندگاری و دوام بالا .

»  استفاده از لاستیک های ای پی دی ام جهت اب بند و هوابندی درب و پنجره آلومنیومی ساختمان با کیفیت وماندگاری بالا .

»  استفاده از انواع  یراق آلات متنوع شامل : لولایی تک حالته ، دوحالته ، شبه  دوحالته ،  محوری ، کشویی و سرویسی .

»  ایجاد درب و پنجره هایی با اشکال نامنظم و منحنی – تقریبا بدون هیچ گونه محدودیت در ابعاد .

 

 

 عوامل دخیل در برآورد قیمت درب و پنجره  الومنیومی نرمال ( نان ترمال برک ) “

»» ابعاد و اندازه فریم کلی درب و پنجره ها  و ابعاد و تعداد بازشو ها

»» نوع پروفیل  درب و پنجره ها ( لولایی – کشویی  و … )  و برند پروفیل

»» کیفیت لاستیک ها – کیفیت ساخت و  نوع مصالح به کار رفته در  اسمبل نمودن  درب و پنجره آلومینیومی .

»»  نوع شیشه های مورد استفاده  ” اعم از 2 جداره  – 3 جداره – سکوریت – لمینیت و ….

»» نوع یراق به کار رفته در درب و پنجره ها و برند آن .

»»  نوع  و برند رنگ استفاده شده در درب و پنجره ها .

 

تفاوت پنجره الومینیومی نرمال و پنجره الومنیومی ترمال بریک “

همانطور که میدانیم آلومینیوم فلزی است رسانا که از این فلز در تولید پروفیل های آلومینیومی درب و پنجره آلومنیومی دوجداره  استفاده میگردد . در درب  و پنجره های آلومینیومی ترمال برک لایه ای از جنس پلی امید در بین پروفیل های آلومینیوم در  اصطلاح دوخت حرارتی میشود که از انتقال حرارت و برودت به خارج و داخل ساختمان جلوگیری مینماید و از هدر رفت انرژی میکاهد . با توجه به اینکه  این لایه پلی امید در پروفیل درب و پنجره آلومنیومی نرمال وجود ندارد به میزان نسبتا ملموسی در هدر رفت انرژی موثر است .

 



“صحت عمل به تعهدات و رعایت اصول حرفه ای مشتری مداری برای ما جز مهترین اصول است.”

تفاوت انواع پنجره آلومینیومی نرمال یا درب و پنجره ترمال بریک و کرتین وال با درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی upvc و همچنین مزایای آلومینیوم اختصاصی

مقایسه پنجره آلومینیومی و upvc

مزایای پنجره های آلومینیومی ترمال بریک و کرتین وال نسبت به upvc ( پنجره دوجداره آلومینیومی اختصاصی بهتر است یا upvc )

 

۱- زیبایی:

یکی از مزایای پنجره آلومینیومی دوجداره نسبت به upvc طرح پنجره آلومینیومی و لوکس تر بودن آن است. معمولا جنس بدنه ی پرچم دارهای همه ی گوشی های هوشمند مانند اپل، سامسونگ (s6 به بالا)، htc و … از جنس آلومینیوم می باشد. آلومینیوم در شکل پذیری بسیار انعطاف پذیر می باشد.

 

۲- تنوع رنگی:

پروفیل های پنجره آلومینیومی دوجداره از لحاظ تنوع رنگی دارای گوناگونی هستند. شما می توانید پروفیل های آلومینیوم پنجره را در ۵۰ رنگ مختلف تهیه کنید، همچنین می توانید از درب و پنجره هایی استفاده کنید که به روش آنادایز رنگ آمیزی شده اند. در صورتی که انتخاب شما در مورد درب و پنجره های upvc فقط به رنگ سفید محدود می شود.

 

۳- مقاومت:

انواع درب و پنجره آلومینیومی در مقابل upvc بسیار مقاوم تر است. پروفیل های آلومینیوم به روش اکسترود تولید می شود و تمام سطح پروفیل یکپارچه و بدون جوش می باشد. برای اتصالات پروفیل های درب و پنجره آلومینیومی از اتصالات فولادی به نام فیکسچر استفاده می شود در صورتی که این فرآیند در upvc به وسیله ی گرم کردن سطوح upvc می باشد که در مرور زمان ممکن است باز شود. مشاهده شده است که لنگه های پنجره های upvc با مرور زمان دچار خستگی شده و حالت اولیه ی خود را از دست می دهند (به اصطلاح خودش را می اندازد)

upvc تا حدودی در برابر آتش قابل اشتعال است در صورتی که آلومینیوم به هیچ عنوان در برابر آتش آسیبی نمی بیند و تنها پوشش رنگ آن در دماهای بالای ۲۰۰ درجه دجار سوختگی می شود که با هزینه ی ناچیزی قابل ترمیم می باشد.

 

معایب پنجره ترمال بریک و و کرتین وال –  درب و پنجره دو جداره آلومینیومی نسبت به upvc :

۱- قیمت نسبتا بالاتر

معمولا قیمت پنجره آلومینیومی نسبت به upvc  بیشتر می باشد.  همچنین وزن یک متر مربع پنجره آلومینیومی از upvc بیشتر است.پ

 

کلمات کلیدی:
قیمت پنجره آلومینیومی ساده, قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی, محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره, محاسبه قیمت پنجره آلومینیومی, تفاوت قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با upvc, مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc, مقایسه قیمت پنجره آلومینیوم و upvc, پنجره یو پی وی سی بهتره یا پنجره آلومینیومی , تفاوت پنجره آلومینیومی با upvc, آلومینیوم اختصاصی ترمال بریک, قیمت پنجره آلومینیومی اصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *