درب و پنجره ترمال بریک

Aluminum Doors & Window – Thermal Break


video
play-sharp-fill

 

معرفی کلی درب و پنجره ترمال بریک

 

ترمال بریک چیست ؟

درب و پنجره ترمال بریک جدید ترین نسل انواع درب و پنجره های مورد استفاده در ساختمان های امروزی است که مهمترین مشخصه ان عایق بودن است .

درب و پنجره ترمال بریک به دلیل مزایای بی شماری که نسبت به سایر انواع درب و پنجره ها دارد ،  به عنوان پر طرفدارترین نوع درب و پنجره ها  در ساختمان های مدرن ، امروزه مورد استفاده قرار میگیرد  .

ساخت و نصب آلومینیوم ترمال بریک : فلز آلومنیوم ذاتا رسانا ست و گرما و سرما را از خود عبور میدهد. پروفیل های الومنیومی بکار رفته در تولید  درب و پنجره ترمال بریک به دلیل وجود لایه پلی امید در میانه پروفیلهای اصلی تشکیل دهنده ( فریم و لنگه ) و قابلیت استفاده از شیشه های دو و سه جداره  در ان  ، باعث جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها میگردد .

میتوان گفت درب و پنجره ترمال بریک به عنوان به روز ترین نوع پنجره ، تمامی محاسن مورد انتظار از یک پنجره را  امی اختیار کاربران قرار میدهد .

پنجره ترمال بریک ( رودهن )
پنجره ترمال بریک ( رودهن )

 مزایای  پنجره ترمال بریک :

  1. استحکام بسیار مناسب در ابعاد یزرگ ،
  2. تنوع و ثبات بالا در رنگ پذیری ( انادایز ، پودری الکترواستاتیک و طرح چوب با تنوع و کیفیت بسیار بالا )
  3. عایق حرارتی و صوتی
  4. عایق گرد و خاک
  5. زیبایی منحصر بفرد
  6. پایداری در شرایط جوی مختلف
  7. عدم دفرمگی و با قابلیت تولید با ابعاد و اشکال دلخواه

 از مزایای مهم پنجره ترمال بریک میباشد که باعث شده  امروزه به اولین انتخاب کارفرمایان و طراحان پروژه ها تبدیل شده است .

 

خواص مکانیکی و رنگ پذیری پروفیل آلومینیومی مصرفی در پنجره ترمال بریک :

 

بیس اصلی درب و پنجره ترمال بریک جدید و امروزی از پروفیل آلومینیومی تولید شده به روش اکسترودی و  با استفاده از آلیاژ ۶۰۶۳ ، که دارای مشخصات فنی و خواص مکانیکی مناسب جهت تولید درب و پنجره ترمال بریک است ، تشکیل میشود .

 آلومینیوم ذاتا فلزی نرم است از این رو جهت استفاده در ساخت درب و پنجره ترمال بریک ، طی فرایندی به نام ایجینگ ، برسختی آن افزوده میگردد تا  استحکام مناسبی جهت استفاده در سطح  نمای ساختمان ها داشته باشد .

 در سیستم های درب و پنجره ترمال بریک میتوان از رنگ های بسیاری متنوعی ( حدود ۲۰۰ طیف رنگی ) استفاده نمود که ۳ نوع رنگ پودری الکترواستاتیک – آنادایز و طرح چوب پایه های اصلی این رنگ ها را تشکیل میدهند .

از قابلیت های مهم دیگر درب و پنجره ترمال برک میتوان به امکان استفاده از  ۲ طیف رنگی مختلف ( برای نمای بیرونی و داخلی پروفیل ها ) جهت ست نمودن رنگ پروفیل پنجره ترمال بریک با نمای داخلی و خارجی اشاره نمود که کمک شایانی به معماران جهت ایجاد فضاهای داخلی و خارجکت تکین نما ی دلخواه  مینماید .

پنجره ترمال بریک ( شهرک سرودشت رویان )
پنجره ترمال بریک ( شهرک سرودشت رویان )

خصوصیات درب و پنجره ترمال بریک تولید شده در شر کت تکین نما آلومینیوم :

 

یکی دیگر از محصولات تولید شده در کارخانه شرکت تکین نما الومینیوم ، درب و پنجره ترمال بریک است .

  1. استفاده از برترین پروفیل های الومنیومی ترمال بریک با برندهای داخلی و خارجی .
  2. تولید درب و پنجره الومنیومی با بهترین کیفبت با استفاده از دستگاه های اتوماتیک اروپایی ( برش دو کله – پانچ و … )
  3. استفاده از برترین یراق آلات موجود در کشور با برندهای جی یو – روتو – زیگینیا و استاک (اروپایی )
  4. استفاده از کارکنان متعهد و توانمند و با انگیره در محل کارخانه و جهت نصب
  5. امکان تولید تمامی انواع درب و پنجره ها از جمله لیفت اند اسلاید ، اکاردئونی ، پیوت با اشکال متنوع و خاص
  6. بسته بندی ، حمل ، تحویل و نصب درب و پنجره ترمال بریک در کمترین زمان ممکن
  7. اجرا و نصب درب و پنجره ترمال بریک با رعایت تمامی جزئیات لازم
پنجره ترمال بریک (پارک فناوری پردیس )
پنجره ترمال بریک (پارک فناوری پردیس )

 

 قیمت پنجره ترمال بریک

عوامل متعددی در قیمت پنجره ترمال بریک نقش دارند که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره نمود .

 

۱- برند پروفیل مصرفی :

در ساخت پنجره آلومینیومی ترمال بریک امروزه در میان پروفیل های مصرفی  میتوان به نام شرکت های آکپا ایران – آلترال – بندینی و .. اشاره نمود که تقریبا میتوان گفت جز چند برند مطرح و با کیفیت تولید پروفیل در ایران میباشند که با توجه به پیشرفتهای سالهای اخیر در صنعت تولید پروفیل ساختمانی در ایران ، کیفیت مناسبی را در اختیار تولید کنندگان درب و پنجره ترمال بریک قرار میدهند .

 

 ۲- ابعاد و اندازه فریم اصلی  درب و پنجره ها  و تیپ بندی و  ابعاد بازشوها  

عامل بسیار مهم دیگری که در قیمت پنجره ترمال بریک نقش اساسی دارد ابعاد کلی پنجره ها میباشد – به طوریکه با تغییر در ابعاد و اندازه ها – استاندارد نبودن اندازه ها  از لحاظ میزان پرت پروفیل و  و تغییر در تعداد بازشو هر پنجره و … قیمت پنجره ترمال بریک دستخوش تغییراتی متناسب میگردد که این موضوع اهمیت مشاوره قبل از ساخت ” بیس فریم اصلی ” پنجره ها ی ساختمان را آشکار میسازد .

 

۳-  برند یراق آلات  و  نوع بازشو

در بحث یراق آلات پنجره ترمال بریک علاوه بر تنوع بسیار بالایی که در نوع بازشو ها ( اعم از کشویی – لولایی – ۲ حالته – لیفت اند اسلاید – فولکس واگنی – آکاردئونی و …  ) وجود دارد که به شدت بر قیمت پنجره ترمال بریک اثر گذار است  .

برند یراق آلات مصرفی هم در قیمت پنجره  ترمال بریک اهمیت بسزایی دارد –  در میان یراق الات موجود در بازار میتوان به نام برند یراق آلات همچون جی یو – روتو – زیگینیا  و ..  که از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار هستند اشاره نمود .

بدیهی است برند یراق آلات مصرفی در ماندگاری و کارایی پنجره آلومینیومی ترمال بریک بسیار حائز اهمیت است به طوریکه چنانچه از برندهای نامعتبر یراق آلات استفاده شود  اثرات سوئی در کیفیت و کارایی پنجره آلومینیومی ترمال بریک خواهد داشت  .

 

۴- کیفیت لاستیک های آب بندی و هوابندی–کیفیت ساخت و متعلقات مصرفی در اسمبل کردن پنجره الومینیومی ترمال بریک .

 

پر واضح است که اهمیت کیفیت  متعلقات بکار رفته در ساخت درب و پنجره ترمال بریک قابل کتمان نیست . همچیین با  توجه به روشهای مختلف در اسمبل کردن درب و پنجره ترمال بریک اهمیت استفاده از متعلقات و روش های ساخت مناسب بیش از پیش نمایان میگردد .

دو روش کلی در اسمبل کردن گوشه های پنجره ترمال بریک وجود دارد . اول روش پانچ و دوم روش دایکاست . قابل ذکر است که  روش پانچ با توجه به استحکام – ماندگاری و دقت بالا روش مناسبتری نسبت به روش دایکاست جهت ساخت و نصب پنجره ترمال بریک میباشد .

 

۵-  نوع شیشه های مورد استفاده  در درب و پنجره الومینیومی ترمال بریک

بسته به ضخامت شیشه هر جداره ، رنگی بودن  شیشه و برند شیشه مصرفی – قیمت های مختلفی برای شیشه ها وجود  دارد . همچنین ایجاد عملیات حرارتی ( سکوریت کردن شیشه  ) که حداقل دارای ۲ مزیت اصلی ( یکی تا ۵ برابر بر مقاومت  مکانیکی شیشه می افزاید و دوم اینکه با توجه به پودر شدن شیشه های سکوریت در هنگام شکست احتمالی از مخاطرات جانی احتمالی مربوطه به شدت می کاهد  ) است کمک شایانی بر کیفیت محصول نهایی ( پنجره آلومنیومی ترمال بریک با کیفیت بالا ) مینماید .

همچنین میتوان عملیات لمینیت کردن را بر روی جداره های شیشه انجام داد تا علاوه بر امنیت بیشتر از مخاطرات مربوط به سرقت از ساختمان تا حدود زیادی کاسته شود .

 

ویژگی های درب و پنجره ترمال بریک 

 

  • تولید درب و پنجره هایی با ابعاد بسیار بزرگ و با استحکام بالا جهت ایجاد ویو مناسب به خصوص در پروژه های ویلایی لوکس .
  • امکان استفاده از  انواع شیشه های سکوریت – لمینیت – ۲ جداره و ۳ جداره و … در این نوع درب و پنجره ها .
  • تنوع رنگی  بالا با استفاده از انواع رنگ های پودری الکترواستاتیک  – آنادایز و طرح چوب  با ماندگاری و دوام بالا .
  • استفاده از لاستیک های ای پی دی ام جهت آّب بند و هوابند نمودن درب و پنجره های ساختمان با ماندگاری بالا .
  • استفاده از یراق آلات متنوع شامل :  لولایی تک حالته – لولایی دوحالته – لولا محوری – کشویی – لیفت اند اسلاید – فولکس واگنی – سرویسی و …
  • ایجاد درب و پنجره هایی با اشکال نامنظم و منحنی – تقریبا بدون هیچ گونه محدودیت در ابعاد .

 

شرکت تکین نما آلومینیوم به شماره ثبت ۴۴۹۰۳۷  با سالها تجربه در زمینه  تولید و ساخت درب و پنجره های الومینیومی ترمال برک و استفاده از برندهای معتبر یراق آلات و پروفیل های آلومنیومی و با استفاده از  ماشین الات روز اروپایی دارای  کادری مجرب و متعهد  و رزومه قوی ، آمادگی خود را جهت تولید و اجرای درب و پنجره های ترمال بریک پروژه های کارفرمایان محترم ( در سراسر ایران  و کشورهای همسایه )  اعلام میدارد .

پنجره ترمال بریک (رودهن 1)
پنجره ترمال بریک (رودهن ۱)

لزوم استفاده از پروفیل و یراق آلات مناسب در ساخت درب و پنجره  ترمال بریک

 

به طور کلی هر چه پروفیل آلومینیومی انتخاب شده جهت ساخت درب و پنجره ترمال برک دارای سطح مقطع و ضخامت بیشتری باشد، سازه پنجره ترمال بریک ساخته شده ، دارای استحکام بیشتری خواهد بود .

انتخاب سطح مقطع و ضخامت مناسب پروفیل آلومینیوم رابطه مستقیمی با ارتفاع – عرض و به طور کلی بار وزنی (ضخامت و چند جدارگی شیشه ها)  لنگه هاب یازشو دارد. هر چه میزان این ۲ عامل بیشتر باشد، بایستی از پروفیل آلومینیومی با سطح مقطع و ضخامت بیشتری برای نصب پنجره های آلومینیومی استفاده نمود .

استفاده از پروفیل ضعیف و نامناسب در ساخت پنجره ترمال بریک ، دارای مخاطراتی است که به مرور زمان و پس از استفاده  مکرر از پنجره ، مشکلات  خود را نشان خواهد داد .

 

آموزش ساخت پنجره ترمال بریک   :

شرکت تکین نما آلومینیوم همواره نسبت به آموزش پرسنل حاضر در کارخانه جهت بروز رسانی توانمندی های پرسنل خود و افزایش کیفیت محصولات اقدام مینماید تا بتواند با استفاده از برترین ماشین الات به روز ، پروفیل های آلومنیومی و یراق الات درجه یک ، خدماتی شایسته و در شان مشتریان گرامی خود در سراسر کشور ارائه نماید .

پنجره ترمال بریک (بهار جنوبی )
پنجره ترمال بریک (بهار جنوبی )

علت نام گذاری پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک به علت حضور مقطعی از پلی آمید، یا همان مشتقات فشرده پلاستیک، به نام خود معروف است. این پلی آمید باعث ایجاد یک عایق حرارتی در درب و پنجره ترمال بریک می‌شود. لایهٔ این عایق در واقع یک پروفیل از جنس پلی امید است که قسمت بیرونی پنجره‌های آلومینیومی را از قسمت داخلی جدا می‌کند. این اقدام باعث جلوگیری از اتلاف گرما و سرما می‌شود و بهره‌وری انرژی در ساختمان‌ها را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

ویژگی عایقی بودن درب و پنجره ترمال بریک آن‌ها را به یک انتخاب مناسب برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های تجاری، ویلایی و مسکونی تبدیل کرده است. این ویژگی باعث شده تا این نوع درها و پنجره‌ها جزو گزینه‌های پرطرفدار در این حوزه‌ها محسوب شوند.

 

انواع درب و پنجره ترمال بریک از لحاظ بازشوندگی

تولید و نصب سیستم‌های آلومینیومی درب و پنجره ترمال بریک انواع گسترده‌ای از درها و پنجره‌های بازشو را شامل می‌شود. در اینجا، به برخی از این سیستم‌ها اشاره می‌شود:

  • سیستم کشویی لیفت اند اسلاید و کشویی عادی
  • فولکس واگنی
  • گیوتینی
  • بازشو لولایی تک حالته
  • بازشو لولایی ۲ حالته
  • پیووت (محوری)
  • سرویسی (کلنگی)

ساخت و نصب آلومینیوم ترمال بریک : این سیستم‌ها، به صورت متنوعی و با ابعاد و اشکال مختلف، تولید و نصب می‌شوند.

 

سیستم های درب و پنجره ترمال بریک با بازشو لولایی

ترمال بریک، یکی از محصولات متنوع در زمینه تولید درب و پنجره ترمال بریک لولایی که بسته به ابعاد و بازشوهای مورد نیاز، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت تکین نما آلومنیوم، از پروفیل‌های الومینیومی با کیفیت بالا برای تولید درب‌و پنجره‌های این مدلی استفاده می‌کند که این پروفیل‌ها دارای ویژگی‌هایی همچون تنوع، استحکام، رنگ پذیری و ماندگاری عالی هستند.

در دیتیل‌های ارائه شده، می‌توان به انواع مختلفی از سیستم درب و پنجره ترمال بریک لولایی اشاره کرد که شامل پروفیل‌هایی از سری‌های TH55، TH55L، TH60، TH75L، TH75H، TH68L، TH78L، TH68 و TH78 می‌شوند.

به عنوان مثال، سیستم درب و پنجره سری TH60 با پروفیل‌های فریم و لنگه‌های متنوع، از جمله پرکاربردترین مدل‌ها در زمینه نصب ترمال بریک می‌باشد.

دیتیل پنجره ترمالبریک لولایی1
دیتیل پنجره ترمال بریک لولایی۱

این سری دارای نشیمن با عرض پروفیل فریم  ۶۰ تا ۱۴۳ میلیمتر میباشد که میتوان طیف گسترده ای از درب و پنجره ها با  ابعاد فریم و بازشو مختلف را تولید نمود . ضخامت پروفیل در سیستم درب و پنجره ترمال بریک لولایی سری TH60 به طور نرمال ۱٫۴ میلیمتر میباشد که البته در این سری پروفیل ، پروفیل هایی با ضخامت بالاتر جهت تولید درب و پنجره  ترمال بریک با ابعاد فریم و بازشو بزرگتر وجود دارد .

همچنین از سیستم های ارایه شده  در این مبحث میتوان جهت تولید درب و پنجره ترمال بریک دو حالته ، فولکس واگنی و سرویسی استفاده نمود .   با توجه به ابعاد درب و پنجره ها و اندازه بازشو ، فرم و شکل  مورد درخواست مشتریان ، میتوان از هر کدام از سیستم های مورد اشاره به اقتضاء کاربری مورد نیاز ،  استفاده نمود . اعداد نشان داده شده در  هر سری پروفیل ها ، نشانگر عرض نشیمن پروفیل ها  به میلیمتر است .

برای مثال پروفیل سیستم سری TH68 دارای پروفیل فریم با عرض ۶۸ میلیمتر میباشد که معمولا در درب و پنجره ها با ابعاد بزرگتر از سایز استاندارد ، مورد استفاده قرار میگیرد . بدیهی است  هر چه ابعاد درب و پنجره ترمال بریک ( به خصوص ابعاد لنگه بازشو ) مورد درخواست  بزرگتر باشد ، بایستی از پروفیل با عرض نشیمن  و ضخامت بالاتر استفاده نمود .

دیتیل پنجره ترمالبریک لولایی2
دیتیل پنجره ترمالبریک لولایی ۲

درب و پنجره ترمال بریک لولایی لنگه مخفی ( HIDDEN VENT )

یکی دیگر از سری درب و پنجره های ترمال بریک لولایی ، سری درب و پنجره ترمال بریک ( لنگه مخفی ) میباشد . قابلیت مهم این سری سیستم پروفیل ، مخفی بودن لنگه در پشت فریم الومنیومی دور درب و پنجره  است که باعث میشود نمای درب و پنجره های تولید شده با این سیستم پروفیل ها از بیرون نما ، به صورت یکدست تر دیده شده و در واقع لنگه بازشو از بیرون رویت نشود . از سیستم های قابل ذکر در این طیف پروفیل ها میتوان به سری های  TH55L ,TH 68L , TH78 L اشاره نمود .

دیتیل پنجره ترمالبریک لولایی 3
دیتیل پنجره ترمال بریک لولایی ۳

 

سیستم درب و پنجره ترمال بریک با بازشو کشویی

سیستم درب و پنجره ترمال بریک کشویی نیز دارای طیف گسترده ای از پروفیل ها با عرض نشیمن ، ضخامت ، فرم و ابعاد مختلفی است که بسته به ابعاد درب و پنجره های درخواستی کارفرما ، میتوان از این سری پروفیل ها بهره برد  .

به صورت عمومی ۲ طیف کلی جهت تولید درب و پنجره های کشویی وجود دارد که شامل موارد زیر است .

  1. درب و پنجره کشویی با یراق آلات عادی شامل سیستم های سری TS77 ,TS94 , MTS77
  2. درب و پنجره ترمال بریک لیفت اند اسلاید شامل سیستم های سری TS115 , MTS 115 , TS 143 , MTS 143 , TS168

سیستم های درب و پنجره ترمال بریک کشویی ( ۲ ریل )  با بلبرینگ دوبل عادی

همانطور که  میتوان در دیتیل های ارایه شده مشاهده کرد ( و همچنین در قسمت قبلی عنوان شد ) ، ۲ سری TS77 ,TS94  مربوط به تولید درب و پنجره ها با ابعاد روتین  میباشد که معمولا به وسیله  این سری سیستم ها میتوان بازشوهایی نهایتا با ابعاد ۱۰۰ در ۲۳۰ سانتیمتر ایجاد نمود . نکته حایز اهمیت در تولید و نصب درب و پنجره ترمال بریک ، انتخاب سیستم سری پروفیل مناسب با توجه به ابعاد و اندازه فریم درب و پنجره ، ابعاد بازشو ، محل مورد استفاده و کاربری  درب و پنجره ها میباشد .  در صورت انتخاب نادرست از سری پروفیل ها جهت ساخت ، باعث بروز مشکلاتی در استفاده بهره برداران در آینده خواهد شد .

دیتیل پنجره ترمال بریک کشویی 1
دیتیل پنجره ترمال بریک کشویی ( پنجره ترمال بریک کشویی )

 

درب و پنجره ترمال بریک کشویی مونوریل ( تک ریل ) با بلبرینگ دوبل عادی

با توجه به دیتیل ارایه شده ، سیستم درب و پنجره ترمال بریک مونوریل MTS77 ,   به جای ۲ ریل دارای یک ریل میباشد .۲ مورد از  مهمترین محاسن  این سری پروفیل ، اب بندی و هوا بندی بهتر و قیمت مناسبتر نسبت به سیستم ۲ ریل است  است . البته میتوان گفت ایراد اصلی این سری پروفیل ، محدودیت در مدل های مختلف جانمایی بازشو ها در داخل فریم اصلی درب و پنجره کشویی مونوریل میباشد .

 

درب و پنجره ترمال بریک ( کشویی ) لیفت اند اسلاید

به طور خلاصه میتوان گفت سیستم های درب و پنجره ترمال بریک لیفت اند اسلاید نوعی سیستم کشویی است که با توجه به ابعاد و استحکام بالای این سری پروفیلها ، امکان ایجاد درب و پنجره ها با بازشو های بسیار بزرگ جهت ایجاد چشم انداز  مناسب را فراهم میسازد . در این نوع پنجره ها ، لنگه بازشو ابتدا از روی فریم به سمت بالا حرکت کرده ، سپس بر روی ریل به صورت کشویی حرکت میکند . با توجه ابعاد لنگه کشویی و ساختار و  وزن شیشه های مورد استفاده ، انتخاب سیستم سری پروفیل متناسب و همچنین یراق آلات با کیفیت ، موضوع بسیار مهمی میباشد. پنجره های ترمال بریک

در سیستم های ترمال بریک لیفت اند اسلاید ۵ سری پروفیل متفاوت وجود دارد که بسته به ابعاد لنگه  ، وزن لنگه بازشو و ابعاد شیشه و فرم مورد نیاز ، میتوان  از این سری پروفیل ها در ساخت درب و پنجره ترمال بریک لیفت اند اسلاید کشویی استفاده میشود.

دیتیل پنجره ترمال بریک لیفت اند اسلاید
دیتیل پنجره لیفت اند اسلاید

همانطور که در دیتیل های ارایه شده مشخص است ، ۲ سری TS115 , TS143  مربوط به درب و پنجره لیفت اند اسلاید ۲ ریل ( که البته امکان استفاده از فریم ۳ ریل نیز وجود دارد ) ، ۲ سری MTS115 , MTS143 مربوط به درب و پنجره های ترمال بریک مونوریل  ( تک ریل ) و  سری TS168 مربوط به ساخت درب و پنجره ترمال بریک لیفت اند اسلاید بدون پاخور به همراه گریل جمع اوری آب میباشد .

به طور کلی میتوان گفت سیستم های مختلف درب و پنجره لیفت اند اسلاید ( در صورتیکه از یراق آلات با کیفیت بالا استفاده شود ، قابلیت حمل لنگه های بازشو با وزن ۱۰۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم و ابعاد ۱۰۰ الی ۲۵۰ سانتیمتر در قسمت عرض  پنجره ها و ۲۰۰ الی ۳۳۰ سانتیمتر در قسمت ارتفاعی را دارد .

در این نوع سیستم ها ،  میتوان از یراق آلات با برند های جی یو – روتو – استاک و زیگینیا که همگی محصول کشورهای اروپای غربی است ، استفاده نمود . بدیهی است قیمت درب و پنجره ترمال بریک لیفت اند اسلاید با توجه نوع یراق آلات و وزن پروفیل های مصرفی ، نسبت به سایر انواع درب و پنجره بیشتر میباشد.

درب آلومینیومی ترمال بریک

پروفیل آلومنیوم ترمال بریک

پرووفیل آلومنیوم ترمال بریک مشخصات بسیاری دارد و یکی از موارد کاربرد تولید این پرفیل‌ها، ساخت پنجره دوجداره ترمال بریک می‌باشد. استفاده این پارامتر سبب شده تا نسبت به بسیاری از مواد اولسه مورد استفاده در ساخت پنجره‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار باشد. ولی با توجه به این که آلیاژ آلومینیوم یک فلز می‌باشد.

امابا توجه به آن که آلومینیوم یک فلز است، انتقال حرارت سریعتر صورت خواهد گرفت، از این رو زمانی که اختلاف دمای داخل و خارج از یک حدودی بیشتر باشد، انواع مواد آلومینیومی قادر خواهند بود به پلی جهت انتقال حرارت تبدیل گردند. به همین علت از نوارهای پلی آمیدی جهت ممانعت از اتلاف انرژی بین پروفیل های پنجره آلومینیومی بهره می‌گیرند. همچنین استفاده از شیشه های تک جداره، دو جداره و سه عایق در کارهای عایق صدا، گرما و سرما اهمیت بسیار بالایی دارند. پنجره ترمال بریک دارای شکافی در شیشه است که به آن “Spacer” می گویند. اسپیسرها موانع بین صفحات شیشه ای هستند.

درب ترمال بریک آلومینیومی

درب ترمال بریک : با توجه به این که در کدام محله زندگی می‌کنید، نصب درب و پنجره ترمال بریک آلومینیومی با توجه به شرایط مختلف امکانپذیر خواهد بود. نوار های پلی آمید (موانع حرارتی) در پنجره آلومینیومی ترمال بریک به میزان بسیار زیادی خاصیت عایق دارد. از پلی آمید در میان پروفیل آلومینیوم بهره گرفته می‌شود، تا مانع حرارتی وجود داشته باشد و جریان حرارت نیز به کمتزین میزان برسد. پنجره آلومینیومی ترمال بریک مجموعه تکین نما با پلی آمید های حرارتی ساخته می‌شوند و میزان انرژی بالاتری را دریافت می‌کنند.

دیتیل پنجره ترمال بریک لیفت اند اسلاید1
دیتیل پنجره ترمال بریک لیفت اند اسلاید

 

درب ترمال بریک


 

برای مطالعه سوالات متداول در خصوص پنجره های ترمال بریک کلیک کنید


برخی از قابلیت‌ها و خصوصیات درب و پنجره ترمال بریک

  • تولید درب و پنجره هایی با ابعاد بسیار بزرگ و با استحکام بالا جهت ایجاد چشم انداز مناسب به خصوص در پروژه های ویلایی لوکس.
  • امکان استفاده از انواع شیشه های سکوریت – لمینیت – دو جداره و سه جداره و… در این نوع درب و پنجره ها.
  • تنوع رنگی بالا با استفاده از انواع رنگ های پودری الکترواستاتیک – آنادایز و طرح چوب با ماندگاری و دوام بالا در پنجره ترمال بریک
  • استفاده از لاستیک های ای پی دی ام جهت آّب بند و هوابند نمودن درب و پنجره های ساختمان با ماندگاری بالا.
  • استفاده از یراق آلات متنوع شامل : لولایی تک حالته، لولایی دوحالته، لولا محوری،کشویی، لیفت اند اسلاید، فولکس واگنی، سرویسی و…
  • ایجاد درب و پنجره هایی با اشکال نامنظم و منحنی – تقریبا بدون هیچ گونه محدودیت در ابعاد.
  • پروفیل درب و پنجره های الومنیومی ترمال برک در واقع از سه بخش پروفیل داخلی – پروفیل خارجی و یک لایه عایق با نام پلی آمید ( دارای مقاومت حرارتی بالا تا ۲۲۰ درجه که ضد اشتعال است ) تشکیل شده است.

ترمال بریک در معنای لغوی به معنای شکست حرارتی ( گرمابند ) میباشد که اطلاق واژه ترمال بریک در این نوع درب و پنجره ها به معنای ایجاد عایق جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و عدم تبادل سرما و گرما بین فضای داخلی و خارجی ساختمان است.
پس از تولید پروفیل های قسمت داخلی و خارجی قطعه پلی امید در بین این پروفیل ها توسط ماشین الات مربوطه دوخت میگردد.

عوامل دخیل در برآورد قیمت درب و پنجره ترمال بریک

  • ابعاد و اندازه فریم کلی درب و پنجره ها و ابعاد و تعداد بازشو ها
  • نوع پروفیل درب و پنجره ها ( لولایی – کشویی و… ) و برند پروفیل
  • کیفیت لاستیک ها – کیفیت ساخت و نوع مصالح به کار رفته در جمع کردن درب و پنجره ها.
  • نوع شیشه های مورد استفاده ” اعم از ۲ جداره – ۳ جداره – سکوریت – لمینیت و….
  • نوع یراق به کار رفته در درب و پنجره ها و برند آن
  • نوع و برند رنگ استفاده شده در پنجره ترمال بریک

درب و پنجره ترمال بریک

 

پنجره ترمال بریک به عنوان یک نوع عایق در قسمت بیرونی قاب یا پنجره‌های یک ساختمان استفاده می‌شود. این نوع عایق از انتقال حرارت جلوگیری کرده و برای عایق‌کاری سازه‌ها با هدف کاهش مصرف سوخت و انرژی با میزان بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

می‌دانیم که آلومینیوم به عنوان یک رسانا برای گرما و سرما عمل می‌کند و می‌تواند گرمای زیادی را از طریق پنجره‌ها و درها منتقل کند یا از دست بدهد که این موضوع باعث مصرف سوخت بسیار بالایی در فصول گرم و سرد سال برای تامین هوای مطبوع در منازل و دفاتر می‌شود.

استحکام و سختی بالای آلومینیوم باعث می‌شود که این فلز به عنوان ماده اولیه برای ساخت در و پنجره استفاده شود. با این حال، رسانایی بالای آلومینیوم از معایب اصلی این فلز برای استفاده در ساخت در و پنجره‌های آلومینیومی محسوب می‌شود.

آلومینیوم به تنهایی عایق سرما و گرما نیست، اما زمانی که ورق پلی‌آمید عایق بین پروفیل‌ها قرار می‌گیرد، اتصال دیواره بیرونی و دیواره داخلی برقرار می‌شود و پروفیل آلومینیومی تبدیل به یک عایق حرارتی می‌شود. به همین دلیل، سازه های درب و پنجره ترمال بریک طراحی و عرضه شده‌اند که به طرز چشمگیری مشکلات پنجره‌های آلومینیومی را برطرف کرده‌اند.

 

درب و پنجره های ترمال بریک

پنجره‌ها و درهای عایق حرارتی ترمال بریک از فناوری پیشرفته‌ای بهره می‌برند که برای افزایش بهره‌وری انرژی و ایجاد عایق‌کاری مدرن در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این نوع درب و پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک از عایق‌های حرارتی تشکیل شده‌اند که از دو قاب آلومینیومی تشکیل شده‌اند.

پنجره های ترمال بریک دارای یک مانع بین داخل و خارج هستند تا از اتلاف انرژی گرمایی از طریق آلومینیوم جلوگیری کنند. طبق تعریف رسمی انجمن ملی ارزیابی پنجره، پنجره ترمال بریک به عنوان پنجره‌ای تعریف می‌شود که در آن، قاب و اعضای باز پنجره به اجزای خارجی و داخلی تقسیم شده‌اند و با استفاده از وسایلی که رسانایی حرارتی را کاهش می‌دهند، تجهیز شده‌اند.

 

نکاتی چند در انتخاب نوع یراق آلات مصرفی

در خصوص پنجره‌ ترمال بریک، تعداد بازشوی پنجره‌ها اهمیت دارد. هر چه تعداد بازشوها بیشتر باشد، تعداد یراق‌آلات مورد نیاز نیز افزایش می‌یابد که منجر به افزایش کلی هزینه درب و پنجره‌ها می‌شود. به عنوان مثال، قیمت تمام شده یک پنجره سه لت با دو بازشو حدود ۳۰٪ بیشتر از همان پنجره با یک بازشو در وسط می‌شود. دلیل این اختلاف از تعداد بیشتر پروفیل و استفاده از یک دست یراق‌آلات ناشی می‌شود.

همچنین، می‌بایست در نظر داشت که قیمت یراق‌های تولید کشورهای مختلف مانند آلمان، ترکیه و چین با یکدیگر متفاوت است، و حتی برندهای مختلف از یک کشور نیز قیمت‌های متفاوتی دارند. کیفیت و عملکرد یراق‌ها با توجه به کشور تولید و انتخاب برند نقش مهمی در تعیین ارزش آنها دارد.

پنجره ترمال بریک کشویی :

همچنین، نوع سیستم مورد استفاده (لولایی، کشویی، لیفت) نیز تأثیرگذار بر قیمت یراق‌آلات است. قیمت یراق لیفت اند اسلاید حدود ۴ تا ۵ برابر یراق‌آلات لولایی یا کشویی است. با این حال، باید توجه داشت که عملکرد و آببندی معمولاً از یراق لیفت به یاد اسلاید ارتفاعی قابل قیاس نیست.

 

راهنمای خرید پنجره ترمال بریک

ساخت و نصب آلومینیوم ترمال بریک :

نکته اول: بنا بر استاندارها و تجربه ایجاد شده در اجرای درب و پنجره ترمال بریک در شرکت تکین نما الومینیوم، انتخاب نوع مقطع و سایز پروفیل مورد استفاده، جز نکات اصلی در طراحی و ساخت این نوع درب و پنجره ها میباشد. بدین گونه که  هرچه ابعاد پنجره بزرگتر باشد، بایستی از پروفیل متناسب و عموما با سطح مقطع و ضخامت بالاتری استفاده نمود که بدیهی است نسبت پروفیل مصرفی به مساحت هر پنجره، مقدار مصرف پروفیل الومنیومی در هر متر مربع پنجره را مشخص میکند. مقدار وزنی مصرف پروفیل در هر متر مربع ، ارتیاط مستقیمی با قیمت هر متر مربع درب و پنجره ترمال بریک دارد.

نکته دوم: هرچه تعداد بازشوها و تقسیمات موجود در یک پنجره بیشتر باشد متناسب با افزایش مقدار مصرف پروفیل در آن پنجره قیمت نیز تغییر مینماید.

نکته سوم: سیستم پروفیل و نوع یازشو مورد نظر ، در قیمت تاثیرگذار است. محدوده ضخامت پروفیلهای لولایی ۶ سانتیمتر و محدوده ضخامت پروفیلهای کشویی ۸ سانتیمتر و محدوده ضخامت پروفیل سیستمهای لیفت اند اسلاید  و پنجره های قدی بزرگ بین ۱۱ تا ۲۰  سانتیمتر است. لذا با یک محاسبه ساده ملاحظه می فرمایید با انتخاب هر سیستم (لولایی، کشویی، لیفت اند اسلاید ) در طراحی پنجره ها چه تاثیری در وزن پروفیل یا بعبارتی قیمت پنجره آلومینیومی خواهد داشت.

 


“صحت عمل به تعهدات و رعایت اصول حرفه ای مشتری مداری برای ما جز مهترین اصول است.”

دیدگاه (2)

  • تومیک قازاریانس پاسخ

    سلام
    آیا درمازندران ترجیحاً تنکابن نماینده فروش دارید.واگر هست قیمت‌ها با تهران فرق می‌کند.

    دسامبر 20, 2021 در 15:37
    • تکین نما آلومینیوم پاسخ

      سلام وقت بخیر
      تمامی پروژه ها در سراسر کشور از دفتر تهران هندل میشه – در تنکابن – نمک ابرود – هچیرود و رویان اجرای درب و پنجره ترمال برک و کرتن وال انجام شده – از جهت قیمت در تنکابن ، غیر از دستمزد اجرا که کمی فرق میکنه ، در سایر موارد هزینه بیشتری نسبت به عرف شرکت ، دریافت نمیشود . جهت استعلام قیمت میتوانید با تلفن ۰۲۱-۸۸۶۵۸۸۱۰ تماس بگیرید

      می 7, 2024 در 14:36

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *