ورق آلومینیومی کامپوزیت پنل
Aluminum Composite Panel

ورق آلومینیومی کامپوزیت از سه لایه شامل دو لایه ورق آلومینیومی به ضخامت 0.3-0.5 میلی متر و یک لایه از مواد پلی اتیلن به ضخامت 3-5 میلی متر ساخته شده است. لایه بیرونی ورق آلومینیومی کامپوزیت دارای یک درجه رزین اپوکسی و یک لایه PVDF  برای تثبیت رنگ است. سطح ورق آلومینیومی کامپوزیت توسط یک لایه فویل محافظت می شود.

ورق آلومینیومی کامپوزیت پنل دارای ضخامت کلی ۴ میلیمتر که از دولایه ورق آلومینیوم در دو طرف و یک لایه میانی ترمو پلاستیک تشکیل می شود. لایه خارجی بوسیله روکش pvdf kynar 500 پوشیده می شود.

مزایای استفاده از ورق آلومینیوم کامپوزیت:

۱-سبکی سازه (۵/۴ کیلوگرم درمترمربع) و در نتیجه کاسته شدن از بار مرده وارد بر ساختمان.

۲-مقاوم در برابر اشعه uv باران های اسیدی و گرد و غبار .

۳-سهولت و سرعت در اجرای نمای ساختمان ( ورق آلومینیونمی کامپزیت )

۴-انعطاف پذیری بسیار بالا در اجرا.

۵-تنوع رنگ و طرح.

ورق کامپوزیت آلومینیوم

به طور کلی سیستم های ورق آلومینیومی کامپوزیت به ۲ صورت مرسوم قابل اجرا می باشد:

۱-روش فیکس(fix):

که بسیار متداول است و در آن از قوطی آهنی به عنوان مصالح زیرسازی استفاده می شود سپس عملیات برشکاری و مونتاژ برروی ورق براساس مدول بندی موجود برروی ورق ها انجام می گردد و به وسیله پیچ و نبشی به سازه زیرسازی متصل می گردد و در نهایت از فوم و چسب سیلیکون برای آب بندی نما استفاده خواهد شد.

۲-روش هنگ(hang):

در این روش بیشتر مصالح زیرسازی مورد استفاده از آلومینیوم می یاشد و مزیت اصلی آن قابلیت بالای رگلاژ ورق های نصب شده برروی زیرسازی خواهد بود.

انواع مختلف ورق آلومینیومی کامپوزیت

ورق آلومینیومی کامپوزیت بسته به ضخامت، نوع آلیاژ آلومینیومی لایه ها، نوع رنگ استفاده شده در پوسته بیرونی و نوع ماده به کار رفته در لایه میانی، طیف گسترده ای از پانل های ذکر شده را ارائه می دهد که هر کدام از آنها کیفیت و کاربرد خاصی دارد.

معرفی ویژگی های ورق آلومینیومی کامپوزیت

مقاومت در برابر تغییرات محیطی (رطوبت، گرما و نور خورشید) یکی از مهم ترین ویژگی های ورق آلومینیومی کامپوزیت در است. در کشورهای گرمسیری و مرطوب، ورق آلومینیومی کامپوزیت به دلیل وجود پلی اتیلن فشرده مناسب استفاده نیست.

وجود آلومینیویم بین دو لایه آلومینیوم ورق آلومینیوم کامپوزیت بهترین عایق حرارتی است که باعث صرفه جویی در اتلاف انرژی در ساختمان می شود، به دلیل وجود سطح بسیار صاف و صیقلی ورق آلومینیومی کامپوزیت ، ورق آلومینیومی کامپوزیت نور خورشید را منعکس می کند و گرمای خورشید را کاهش می دهد.

ورق آلومینیومی کامپوزیت علاوه بر جذابیت زیاد ، یکی از مقاوم ترین فلزات در برابر رطوبت بوده و زنگ نمی زند و تغییرات رنگ آن در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی مورد استفاده در نما بسیار کمتر است.

ورق آلومینیومی کامپوزیت چیست؟

ورق آلومینیومی کامپوزیت ظاهری خاص و زیبا دارد که از ترکیب آلیاژ آلومینیوم و لایه پلی اتیلن تشکیل شده است. ورق آلومینیومی کامپوزیت ها را می توان به عنوان نمای مدرن برای زیبایی بیشتر در نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کرد و آنچه علاقه تهیه و استفاده از ورق آلومینیومی کامپوزیت را برای همگان بوجود می آورد ، مزایای فراوان ورق آلومینیومی کامپوزیت با صرف هزینه کم است. با استفاده از پنل ها و پنجره های ورق آلومینیومی کامپوزیت می توانید فضاهای جدید و مطلوبی را در محیط ساخته شده خود ایجاد کنید.

مهمترین مزایا و ویژگی های ورق آلومینیومی کامپوزیت

همانطور که قبلا ذکر شد، ورق آلومینیومی کامپوزیت دارای مزایای بسیاری هستند که افراد را مایل به خرید و استفاده از آنها می کند . از مهمترین ویژگی های ورق آلومینیومی کامپوزیت می توان به انعطاف پذیری، سبکی، سرعت نصب بالا، خم شدن آسان و تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد ورق آلومینیومی کامپوزیت ها اشاره کرد.

با توجه به خواص موثر این محصولات، اغلب از آنها در ساختمان های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. یکی دیگر از ویژگی های مهم و قابل توجه ورق آلومینیومی کامپوزیت امکان تعویض راحت آنها می باشد. به این ترتیب اگر در قسمتی از ورق آلومینیومی کامپوزیت نما مشکلی ایجاد شود دیگر نیازی به تغییر کل سازه نیست.

بلکه هر پنل ورق آلومینیومی کامپوزیت جداگانه تعمیر یا تعویض می شود. شما عزیزان در صورت نیاز به دریافت کلیه خدمات تعمیر و نصب و خرید ورق آلومینیومی کامپوزیت می توانید با مجموعه تکین نما در تهران تماس حاصل فرمایید که تخصصی ترین مجموعه فعال در این زمینه است.

ابعاد و قیمت ورق آلومینیومی کامپوزیت

ورق آلومینیومی کامپوزیت ها با توجه به نیاز متقاضیان در ابعاد مختلف تولید می شود اما مهمترین ابعاد محصولات 5 و 3 دهم میلی متر با ضخامت 4 میلی متر تولید می شود. طول و عرض ورق های کامپوزیت 320 سانتی متر در 125 سانتی متر می باشد.

مزایای استفاده از ورق آلومینیومی کامپوزیت

مزایای استفاده از ورق آلومینیومی کامپوزیت به قدری زیاد است که نمی توان ساختمان و نما مدرنی را بدون آنها تصور کرد. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از ورق آلومینیومی کامپوزیت می پردازیم:

استاندارد دما با ورق آلومینیومی کامپوزیت

خواص به کار رفته در ورق آلومینیومی کامپوزیت باعث شده این پانل ها در برابر تغییرات دما از منفی 50 درجه سانتیگراد تا 80 درجه سانتیگراد مقاوم باشند.

ورق آلومینیومی کامپوزیت عایق صوتی

ورق آلومینیومی کامپوزیت به سبک جعبه ای ساخته شده است که با نصب آن می توان در حین نصب شکافی بین پانل آلومینیومی و دیوار خانه ایجاد کرد. این فضای ایجاد شده خاصیت عایق صدا را برای خانه ایجاد می کند.

عایق حرارت و رطوبت  ورق آلومینیومی کامپوزیت

فضای خالی ایجاد شده بین ورق آلومینیومی کامپوزیت و دیوار ساختمان باعث جریان هوا می شود، بنابراین به این پانل ها عایق حرارت و رطوبت نیز می گویند.

 

تعویض پانلهای ورق آلومینیومی کامپوزیت

همانطور که گفته شد ورق آلومینیومی کامپوزیت به صورت جعبه ای نیز تولید می شوند. این ویژگی باعث شد تا در صورت بروز مشکل در نما، قسمت معیوب را که لازم است تعویض شود را تعویض و تعمیر نمایید.

طراحی و انعطاف پذیری ورق آلومینیومی کامپوزیت

انعطاف پذیری نامحدود ورق آلومینیومی کامپوزیت در رنگ و طرح یکی دیگر از دلایل موفقیت این طرح های مدرن است. این ورق ها را می توانید در رنگ ها و طرح های مختلف (سنگ، چوب، آجر، سه بعدی، آینه ای و …) تهیه کنید.

فویل آلومینیومی سبک وزن ورق آلومینیومی کامپوزیت

وزن سبک ورق آلومینیومی کامپوزیت حمل و نقل و نصب آنها را بسیار آسان و راحت می کند.

ظرفیت آب بندی ورق آلومینیومی کامپوزیت

این ویژگی ورق آلومینیومی کامپوزیت از ورود آب ناشی از برف و باران به داخل نما جلوگیری می کند و آن را از محل خاصی از طریق شیارهای تعبیه شده هدایت می کند. و فراموش نکنیم که ای ورق آلومینیومی کامپوزیت در برابر باران اسیدی، عوامل جوی، زلزله و آتش سوزی بسیار مقاوم هستند. بنابراین می توان از آنها در فضاهای باز مانند جان پناه یا پنجره های شیشه ای استفاده کرد.

قیمت ورق آلومینیومی کامپوزیت

هزینه ورق آلومینیومی کامپوزیت بسته به نوع ورق مورد استفاده متفاوت است.

  • ضخامت صفحه ورق آلومینیومی کامپوزیت
  • نوع الماس ورق آلومینیومی کامپوزیت
  • نوع رنگ مورد استفاده ورق آلومینیومی کامپوزیت
  • نوع طراحی استفاده شده ورق آلومینیومی کامپوزیت
  • ارتفاع اندازه ورق آلومینیومی کامپوزیت
  • تراکم پذیری ورق آلومینیومی کامپوزیت
  • نوع برش مورد استفاده در ورق آلومینیومی کامپوزیت
ورق آلومینیومی کامپوزیت پنل از دولایه ورق آلومینیوم در دو طرف و یک لایه میانی ترمو پلاستیک تشکیل می شود ورق آلومینیومی کامپوزیت فیکس(fix) هنگ(hang)
ورق آلومینیومی کامپوزیت پنل از دولایه ورق آلومینیوم در دو طرف و یک لایه میانی ترمو پلاستیک تشکیل می شود ورق آلومینیومی کامپوزیت فیکس(fix) هنگ(hang)

 



محاسبات استاتیکی کرتین وال – کلیک کنید …

محاسبات استاتیکی نمای شیشه ای کرتین وال محاسبات استاتیکی نمای شیشه ای فریم لس

“صحت عمل به تعهدات و رعایت اصول حرفه ای مشتری مداری برای ما جز مهترین اصول است.”


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *